HMS Sarabande
|
HMS SARABANDE |
|
|
1941 |
A & J Inglis Ltd, Glasgow |
|
|
HMS SARABANDE T.125 |
|
3.1946 |
Fr Daems, Antwerp |
|
5.1947 |
Kjøpt av Brødrene Lothe, Haugesund |
|
|
reg som SARABANDE |
|
2.1948 |
Sten A Olssons Metallprodukter, Göteborg for GBP 10.500 |
|
3.1948 |
reg som svensk SARABANDE |
|
|
452g |
|
|
T3 850 ihk Aitchinson, Blair & Co, Glasgow |
|
7.1949 |
Cia Maritima Sarabande (August Zarins), Puerto Limon Hon for SEK 100.000+Can$ 2.222 = SEK 107.955, egentlig baltiske flyktninger. |
|
8.1949 |
Avgikk Göteborg med 250 personer ombord, avgikk Cork 6 august, ankom Halifax 19 august 1949. (235 flyktninger) |
|
1951 |
Guard Salvage & Wrecking Co Ltd, Canada, od GUARD MAVOLINE |
|
|
ombygd bergingsbåt: 459g |
|
1956 |
J A Anderson, Halifax |
|
1956 |
Ombygd med maskin akter, ny maskin: 465g M12 General Motors 420 bhk b54 |
|
1961 |
Levis Shipping Ltd, Halifax |
|
1967 |
Rail & Water Terminal of Montreal Ltd, Montreal/Halifax |
|
|
står under dette navn og eier til LR 83/84, da det fremgår at den var blitt solgt i 1973: |
|
1973 |
Mexico, od SUPERIOR |
|
|
står uten rederi LR 84/85 til 88/89; trolig forlengst utgått |
|
|
(dette skipet dukket opp i Lloyd’s Register på 70-tallet som ex-Rumba, hvilket bør bevises) |
