MMS 126 fots type
MMS 1001-serie
MMS 1001-serie, fartøyer som kom i skandinavisk eie MMS 1001-series Motor Mine Sweepers, vessels in postwar Scandinavian service
MMS 1006
MMS 1006 ble innkjøpt til Norge som TRIPPESTA, men snart solgt til Island.
MMS 1018
MMS 1018 ble ombygd til lastebåt VABAK og fikk et langt liv i fiske og fangst
MMS 1010
MMS 1010 ble bygget om til fiske/fraktebåt TUSTNASTABB, men ble avrigget allerede i 1950.
MMS 1013
MMS 1013 ble bygget om til UDDU, senere SJØVIK II og ALPØY og endte som vrak på Kråkerøy.
MMS 1015
MMS 1015 ble til lastebåt HENNY, men ble totalt ombygget etter forlis i 1948.
MMS 1021
MMS 1021 ble kjøpt til Island og bygget om til ARNARNES, senere EINAR OLAFSSON
MMS 1031
MMS 1031 ble islandsk STRAUMEY
MMS 1032
MMS 1032 ble opphogd i Stavanger i 1951, men vi kjenner ikke til hvordan den kom til Norge.
MMS 1037
MMS 1037 ble bygget om til lastebåt TRAPPES, men forliste allerede i 1949.
MMS 1027
MMS 1027 ble kjøpt til Oslo og bygget om til lastebåt, BARØ, senere fiskefartøy SOLNES
MMS 1052
MMS 1052 ble bygget om til lastebåt ARCUS, men kom til å bli brukt mest til fiske.
MMS 1054
MMS 1054 ble innkjøpt til Danmark og bygget om til kjøleskip GREENLAND. Til Norge i 1962 og vesentlig brukt i fiske.
MMS 1050
MMS 1050 ble bygget om til betelskip ELIESER 5. Fra 1963 tjente den som losjiskip i Akerselva.
MMS 1051
MMS 1051 ble bygget om til lastebåt HUVIK i Sandefjord, men ble deretter fiskefartøy TIMANN pog kom i 1953 til Canada.
MMS 1053
MMS 1053 ble også ombygget til lastebåt THOR-BJØRN, men mye brukt til fiske.
MMS 1055
MMS 1055 ble bygget om for fiske og frakt som HAVBRAUT.
MMS 1062
MMS 1062 gikk tapt ved brann under ombygging på Soon Båtbyggeri i 1947.