Tandberg & Møinichen, Drammen
Også slepebåtene Tandur og Tandøy ble bygget om til lastebåter i 1951 og 1953.. Etter Tor Tandbergs død i 1954 fortsatte Knut E Møinichen rederiet, bl a med kjøp av to større dampskip til rimelige priser i 1959/60. Rederivirksomheten ble avviklet i 1962, mens Møinichen fortsatte som megler og agent i Drammen og kom til å spille stor rolle i utviklingen av bilimporten til havnen.
ms TANDIK |
260 |
400 |
3.93 J L Meyer |
8.48 ex Raggen II, Mellum |
1.55 K Kristoffersen, Bodø |
ms TANDUR |
49 |
80 |
77 Nylands |
50 ex Oscar ob ms |
55 Stord |
ms TANDØY |
148 |
210 |
11.92 Akers |
51 ex ds Gama, Thor Syv, Bjørn, Glückauf |
2.66 N Dahl, Stv |
ms TANDIK |
298 |
480 |
12.55 Duschesne & Bossiere |
|
12.59 Australia |
ds BITTEN |
2193 |
3560 |
7.20 SHWR |
12.59 ex Sandli, Tarva, Borgfred, Winroth, Rønnes, Krosfond |
9.62 Libanon |
ds TANDIK |
1354 |
1780 |
1.49 Austin |
7.60 ex Pompey Power |
9.62 H Utkilen, Bgn |