Leiv Eiriksson, overtatt på lend-lease av Nortraship i januar 1943, senere solgt som Vinni av Oslo
Liberty EC-2 S-C1
ds Fridtjof Nansen, overtatt av Nortraship fra US War Shipping Administration i februar 1943, senere solgt til A I Langfeldt & Co, Kristiansand
Roald Amundsen overtatt av Nortraship i april 1943 under lendlease, solgt 1946 til Olav Ringdals Rederi, men forlisteet år senere.
Ole Bull ble overtatt av Nortraship i mai 1943, seilte etter krigen for Peder Smedvig, Stavanger inntil 1959
Edvard Grieg ble overtatt fra verftet i mai 1943, etter krigen bygget om til gasstanker og ble det siste norske Liberty-skip i fart
Christian Michelsen, overtatt i mai 1943, fikk en kort karriere før den ble torpedert i september med stort tap av liv.
Viggo Hansteen ble overtatt i oktober 1943 og etter krigen solgt til Sam Ugestad og deretter Rønneberg & Galtung i Moss.
Sverre Helmersen ble overtatt av Nortraship i april 1944 og ble skadet ved minesprenging i april året etter. Kondemnert og levert tilbake til US War Shipping Administration
Harald Torsvik kom i fart i november 1944. Solgt til linjefart i 1946 og videre til grekere i 1951.
Carl Oftedal ble overtatt av Nortraship i mars 1945, like før krigen sluttet. Solgt for linjefart i 1946 og seilte som norsk Brant County og Matang inntil salg i 1956
Vadsø bel levert fra verkstedet i desember 1944 og overlatt Nortraship; solgt 1946 som Libreville
Lektor Garbo ble overtatt våren 1945 og solgt i slutten av 1946 til Haugesund som N O Røgenæs
Essi ble overtatt av Bj Ruud-Pedersen, Oslo, i romjulen 1946.
Sneland I ble kjøpt til haugesund vinteren 1947 og oppdøpt etter det siste norske senkede skip under Andre verdenskrig. Skipet eksisterte som polsk lagerskip til 1994 og var således det siste som eksisterte.
Brott var ett av to Liberty-skip kjøpt av Henriksens Rederi i Oslo, solgt videre i 1951 som Finnborg.
Wilfred ble kjøpt av Anders Wilhelmsen & Co vinteren 1947 og solgt videre året etter til Prebensen & Blakstad, Risør, som Folke Bernadotte
Ocean Liberty blé kjøpt av T S Bendoxen i Lillesand og overtatt i februar 1947. Allerede i juli samme år ble skipet ødelagt av eksolosjon i Brest med stort tap av liv og verdier.
Stugard ble kjøpt til Hjalmar Røed & Co, Tønsberg, i mars 1947 og seilte for rederiet til 1961.
Arthur Stove var det første av flere Liverty-skip kjøpt av Jørgen J Lorentzen-rederiene. Solgt til grekere i 1955.
Waages Tankrederi AS overtok våren 1947 Liberty-skipet Runa, som ble solgt videre til greske kjøpere i 1953.