05 EDVARD GRIEG
Edvard Grieg ble overtatt fra verftet i mai 1943, etter krigen bygget om til gasstanker og ble det siste norske Liberty-skip i fart
| ds EDVARD GRIEG LLLT | |
| 7241g 10934d | 441.5/57.1/34.9 ft |
| tweendecker 5ha 562/499 gb ABS | |
| T3 2500 ihk 11 kn Ellicott Mchy Corp, Baltimore | |
| 5.1943 Bethlehem-Fairfield Shipyard Inc, Baltimore -2139 | |
| US War Shipping Administration, Washington/Baltimore | |
| THOMAS F BAYARD | |
| 5.1943 | Den Norske Stat (Nortraship), London/Oslo, |
| overtatt 31.5.43 under lend-lease i Baltimore, | |
| od EDVARD GRIEG | |
| 9.1946 | Andreas Stray, Farsund. På bare-boat T/C til |
| AS Sobral (Øivind Lorentzen), Oslo | |
| 2.1950 | AS Sobral (Øivind Lorentzen), Oslo |
| 5.1951 | Brilliant Transportation Co (Socony Vacuum), Panama |
| lev 3.8.51 Bremen | |
| 7 1952 | lev ob Kieler Howaldtswerke AG, Kiel til gasstanker |
| od ULTRAGAZ SAO PAULO | |
| 7468g 7225d 7233 kbm LPG | |
| 7.1952 | LPG Carriers Inc, Monrovia |
| 8.1961 | AS Gasskib (Øivind Lorentzen), Oslo |
| od MUNDOGAS SAO PAULO | |
| 2.1969 | opplagt Santos 27.2.69 som lagerskip |
| 7.1969 | Mundogas (Storage) Inc, Monrovia |
opplagt Santos 27.2.69 som lagerskip

Mundogas (Storage) Inc, Monrovia
Som gasstanker Mundogas Sao Paulo
