FINNMARKEN - SLOTTRING
Finnmarken ble bygd på Lindstøl for tysk regning i 1944/45, og ble senere kjøpt til Norge som Slottring
| 3 ms FINNMARKEN | |
| 266 brt | 119.0/23.2/11.6 ft |
| 1d | Ba 20 OA31 MA |
| M6 | 500 bhk Wumag (b1942) |
| 1944 | Lindstøl Skips & Båtbyggeri, Søndeled/Risør -225 |
| ssj som Finnmarken for tysk regning | |
| må i 1945/46 ha blitt godtatt som tysk eiendom | |
| 5.1946 | ferdig utrustet ved Norderwerft Köser & Meyer, Hamburg som Finnmarken |
| 1946 | Arthur Köser & Co, Hamburg, reg HH.273 od Seeteufel |
| 3.1947 | Braker Fischerei GmbH, Hamburg, reg Bremerhaven |
| 4.1950 | Hellmut Leiding. Bremerhaven |
| 3.1952 | på tvangsauksjon i Bremerhaven til Bank für Gemeinwirtschaft (Ernst Filgers), Hamburg |
| 1952 | AG Weser Werk Seebeck, Bremerhaven |
| 7.1952 | Kjøpt av Nils J Stangeland PR, Stolmen, reg Bergen, overtatt 4 juli 1952 reg H-134-AV som Slottring (LAMN) |
| Gjort klar for islandsfiske juli 1952, deretter drevet i fiske og fraktfart | |
| 4.1960 | Skadet ved maskinromsbrann i Bergen, 2 mann skadet og skader på fartøyet |
| 5.1965 | Slettet 12 mai 1965 som kondemert |

