30 GREGERS GRAM
Olav Ringdal hadde allerede kjøpt Liberty-skipet Roald Amundsen høsten 1946 og overtok i juli 1947 også Gregers Gram, oppkalt etter den kjente sabotøren i Oslo. Skipet ble motorisert i 1953 og seilte for Ringdal til 1960.
| ds GREGERS GRAM LMOF | |
| 7229g 10757d | 441.5oa/424.6/57.0/34.9 ft |
| tweendecker 5ha 562/499gb NV 7.47 | |
| T3 2500 ihk 11 kn Joshua Hendy Iron Works, San Francisco | |
| 6.1943 | California Shipbuilding Corp, Los Angeles Cal -195 |
| US War Shipping Administration, Washington/Los Angeles | |
| JOSIAH EARL | |
| 7.1947 | Ringdals Rederi AS (Olav Ringdal), Oslo, |
| overtatt 19.7.47 i New York, | |
| od GREGERS GRAM | |
| 7.1953 | ob ms 7252g 10600d M6 3600 bhk 12 kn Fiat |
| Opplagt Vrengen 6.58-16.3.60, slept til Sandefjord for dokking | |
| 10.1960 | Cia Okeanis de Navigation SA of Panama, Piraeus for GBP 106.000 od THALIS |
| 3.1967 | North Star Shipping Co Ltd (Poseidon Shipping Agency Ltd, London), Famagusta |
| 8.l968 | Tai Ping Steam Navigation Co Ltd (Shun Cheong SN Co Ltd, Hong Kong), Mogadiscio |
| for USD 180.000 od TAlSHUNHONG | |
| 1.1969 | brann i kjelerommet Dairen, kondemnert |
| 4.1969 |
Ankom Hirao 1.4.69 for opphugging av Mutsukura KK
|

Gregers Gram etter ombygging til motorskip. Skyfotos
