Andr Hannestad, Fredrikstad
Etter at den var solgt våren 1915 kjøpte Hannestad i jernbark Glenlora i selskapet AS Glenlora og kort etter også Durban i AS Durban. I begynnelsen av 1917 ble ds Waldemar og Arly innkjøpt til AS Fredriksstad Damp, startet i november 1916. Dette selskapet kontraherte fire 1000-tonnere fra Vulcan-verftet i Korsør som ble kansellert. Også Skibs-AS Eminent bestilte en 2500-tonner ved Nylands Verksted, men også denne ble avhendet.
I 1919 ble motorskonnert Provident levert, og denne ble rederiets siste skip, solgt til Sverige høsten 1920.
s DELTA |
1098 |
1600 |
5.91 Fevigs |
4.13 ex Imacos, Odd |
5.15 P Bronn, Oslo |
s GLENLORA |
805 |
1400 |
7.64 T Vernon |
5.16 ex Glenlora |
4.17 krigsforlis |
s DURBAN |
765 |
1200 |
5.76 Birrell Stenhouse |
8.16 ex Durban, Aberlemno |
6.18 Chrs Sh, Krs |
ds WALDEMAR |
1267 |
1900 |
1.04 FMV |
1.17 ex Årø, Tosca, Falkniss |
5.17 krigsforlis |
ds ARLY |
2629 |
|
12.06 Earle |
1.17 ex Agerøen, Lebu |
18 Øvergaard, Oslo |
mss PROVIDENT |
215 |
350 |
1.19 Vikkilen SB* |
|
10.20 Sverige |