NORFJELL
Norfjell ble først levert fra Lindstøl i 1946 og skulle bli det fartøyet i serien som lengst var i frajtfart

Nordal i fart som Thausjø. NSS-Opedalssamlingen
| 4 ms NORFJELL LLNO | |
| 247g | 375d, 126.8/23.2/11.5 ft |
| 1d | Ba26 MA 2ho |
| M4 | 350 bhk 2T enkv Union semidiesel |
| 1946 | Lindstøl Skips & Båtbyggeri AS, Søndeled/Risør -229 |
| Skips-AS Nortrafikk (Oddleiv Korsnes), Trondheim | |
| Utrustet for Islandsfiske sommeren 1946, men senere vesentlig som lastebåt | |
| 5.1948 | Det Nordlandske Dampskibsselskap, Bodø for NOK 430.000 |
| 1954 | od Nordal |
| 1.1957 | AS Fisk (Johs Thaule); Haugesund for NOK 300.000 |
| 2.1958 | od Thausjø |
| 5.1958 | Trygve Mørch m fl, Haugesund for NOK 210.000 |
| 12.1958 | Tilbake til Johs Thaule, Haugesund |
| 1962 | Hans Sørgaard m fl, Namsos, for NOK 150.000, od Storskjær |
| 3.1979 | Harry Lund, Ler/Trondheim. |
| 5.1982 | Kondemnert som det siste store trefartøyet bygget under krigen. |

