FJELLSUN
Engelsk drifter GLOW fra 1918 ble kjøpt til Norge i 1946 og tatt i bruk som KOLØYHOLM i fiske og frakt. Solgt som FJELLSUN og ombygd videre i 1963 med nytt styrehus mv. Trolig ut av fart i 1982 og slettet senere som kondemnert.

Fjellsun på 50-tallet med det opprinnelige styrehuset, NSS-Opedalssamlingen
| FJELLSUN | LLZM | |
| 99/49 | 86.6/18.5/9.3 ft | |
| 100 hk Union | ||
| 1918-11 | Alexander Hall & Co Ltd, Aberdeen | |
| HMS GLOW | Royal Navy | |
| opr Admiralty drifter, compound maskin | ||
| 1919-11 | GLOW | Ministry of Agriculture & Fisheries, London |
| 1939-09 | HMS GLOW | Royal Navy |
| 1946-10 | KOLØYHOLM | Hallvard Koløy, Sæbøvik, Haugesund |
| midl nasjonalitetsbevis London 10 okt 1946 | ||
| 1947 | ombygd, innsatt motor 120 hk Bolinder (bygd 1946) | |
| 1949-07 | FJELLSUN | Hans H Haugland PR, Askøy |
| 1952-12 | John Hauge, Fjellberg | |
| 1955 | ny motor 100 hk Union (bygd 1950, ex Vea) | |
| 1963 | nytt styrehus og galgedekk i Ølen | |
| 1965-06 | Kåre Søvde & John Henjesund, Gaupne | |
| 1969 | Johan Hånes, Rovde, Ålesund | |
| 1969 | innsatt ny motor 152 nhk | |
| 1975-02 | Edvard Morskogen PR. Nord-Herøy, Sandnessjøen | |
| 1982 | signal utgått av radiolisten, dvs trolig ut av fart | |
| slettet 12.2000 som kondemnert | ||

Fjellsun etter ombygging i 1963 med nytt styrehus og galgedekk. NSS-Jenssensamlingen
