30 STÅLGUBBEN

Dette var en av de få nybygde små fraktebter i stål, bygd på Haugsdal Skipsbyggeri, Kleppestø, i 1955. Den fikk et langt liv i frakfart, i 1988 bygd om til brønnbåt.
STÅLGUBBEN LMRD
64/27 20.42/5.43/2.58m
motor
1955 Haugsdal Skipsbyggeri, Kleppestø -
FJORDGUBBEN Brødrene Linga, Folkedal, Bergen
1955-12 STÅLGUBBEN Stavanger Electro-Staalverk AS, Jørpeland, Stv
1977-04 BJØRGSTEIN Øystein E Førre, Stavanger
1977-09 SALTGUBBEN PR Jakobsen & Wiland, Bodø
1977-10 ommålt 70/26, ny motor 270 hk Volvo-Penta
1979-07 BJØRGSTEIN PR Fagertun (Torgeir Fagertyun), Værøy, Bodø
1988-06 LAKSFRAKT PR Laksfrakt (Tor Hage), Kristiansund
ombygd brønnbåt: 80/26  110 tdw, 55 kbm
1990-09 OVE MARTIN AS Laksetransport (Paul Martin Grøntvedt), Kråkvåg
1993-10 NIMROD Seløy Sjøtransport AS, Seløy, Sandnessjøen
1994-09 PR Hansen Dahl ANS (Dag Hansen), Tonnes, Ssj
1999-08 Hansen Dahl Holding AS, Tonnes
2006-07 Hansen Dahl Eiendom AS, Tonnes
2007-09 Nimrod Bodø AS, Hamaraøy, Bodø
2008-12 Gigante Salmon AS, Bodø
2008-12 Russland

Fjordgubben, Saltgubben og Dyrafjell, Bodø 1977, Tom Bjørge Jensen

Fjordgubben får nytt syrehus fra Dyrafjeld, Bodø 1977, foto Tom Bjørge Jensen