GREI
Fraktebåten GREI ble bygd opp i 1948 fra rutebåren ved samme navn, bygd i 1895 ved Akers Mek Verksted som KVÆRNÆS. Den kom primært til å seile på Nordmøre, men endte som arbeidspram i Tjørvåg tidlig på 80-tallet. Etter forsøk på vern i Kristiansund gikk båten tapt i 2002.
            
          
mm
| GREI | LDZG | |
| 48/12 | 70.5/15.1/6.6 ft | |
| 50 hk Wichmann | ||
| 1895-07 | Akers mek Verksted, Oslo -157 | |
| KVÆRNÆS | AS Kværnæs & Grip Dampskibsselskab, Krs N | |
| rutebåt: 63/30, compound 121 ihk | ||
| 1903 | GREI | |
| 1905 | Martin Larsen, Kristiansund | |
| 1907 | Snaps IS (B Width), Kristiansund | |
| 1917 | AS Bøndernes Trafikselskap, Stangvik | |
| 1919-01 | PR Julius Ulstein, Ulsteinvik | |
| 1923 | Peter L Moldskred, Ulsteinvik | |
| 63/30, passasjersertifikat | ||
| 1932-01 | Møre Fylkes Ruteselskap, Molde | |
| 1947 | Møre og Romsdal Fylkesbåtar, Molde | |
| 1948 | Hans Feie, Fosnavåg | |
| 1949 | ombygd fraktebåt på Kleven mek Verksted: 46/17, 50 hk Wichmann | |
| 1952 | Alfred Dyrnes, Kristiansund | |
| 1955 | Magnar Bøklepp PR, Kristiansund | |
| 1975-05 | Torbjørn Ulseth PR, Kristiansund | |
| 1976-12 | Erling Aunvik, Rensvik | |
| Arnold Jensen, Ålesund | ||
| 1984 | Tjørvåg Stålprodukter, Tjørvåg | |
| som arbeidspram | ||
| 1984 | overlatt gruppe i Kristiansund for vern, ført dit | |
| restaurering begynte i 1987 | ||
| 1989-02 | Stiftelsen ds Kværnæs, Kristiansund | |
| på 90-tallet i forfall ved Mellemverftet | ||
| 2002-04 | Sank 9 april 2002 utenfor Kvitneset lykt under slep til Lurvik i Aure | |
| for demontering av utstyr | ||
