MMS 173

MMS 173 ble påbegynt ombygget i 1946, men først fullført i 1951 som TAFTØY. Den skulle bli den siste i fraktfart og eksisterer fortsatt som LADY MACK i Oslofjorden.

MMS 173 1 TaftøyMMS 173 2 Taftøy 2

Begge foto via Leif Hellandsjø og viser båten under ombygging

MMS 173

 

5.1942

J W & A Upham, Brixham

 

MMS 173

 

M5 500 bhk Newbury

1942

Utlånt til Royal Netherlands Navy, od TEXEL

1946

Levert tlbake

4.1946

PR Ullasund (Karl G Langva), Haram/Ålesund, reg 10.4.1947 som SKULØY (LLSL)

 

maskin tatt ut in Risør, innsatt i fiskefartøy Ullasund

3.1949

Skroget til PR Br Taftø (Erling, Haakon og Karl Taftø), Hellandssjøen/ Trondheim

 

for NOK 15.000, slept til Hellandsjøen for utrustning

4.1951

levert ombygd til frakte/fiskefartøy som TAFTØY

 

182g  270d  114.1/22.3/10.6 ft

 

M2 160 bhk Bolinder b29

1.1975

Ole Jensen, Glein/Trondheim

1979

Ny motor:  M   400 bhp Callesen b68 (ex Høyland)

1989

BEY Shipping AS, Lie/Bergen

6.1992

Robin Hugo Andreassen (Scandinavian Yacht Cruise), Oslo

 

ombygd til charter-yacht LADY MACK

 

Fremdeles i fart