HMS Crowlin
Crowlin i Great Yarmouth. Foto via Dag Bakka jr
Som Thermo etter reparasjon og ombygging, ukjent fotograf
HMS CROWLIN |
|
2.1944 |
Cook, Welton & Gemmell Ltd, Beverley -725 |
|
HMS CROWLIN T.380 |
19.3.1946 |
F Daems, Antwerp, Certificate of Purchase 19.3.46 |
7.1946 |
Kjøpt av Hans Hummelsund m fl, Hummelsund/Bergen |
|
MNB London 9.8 1946, påtegn CofP 24.7.1946 til HH |
|
Reg som CROWLIN (LLVY) |
|
Anmeldt til reg som HANS HUMMELSUND (men ikke utført) |
|
obl til Næss & Co AS ’16.7 1946 kr 20.092 |
7.1946 |
PR Crowlin (Hans Hummersund 1/3, 1/3 Br Hetland, Bryne, 1/3 Anders Jårvik, Klepp) |
13.4.1948 |
Express-Service AS (M Wangberg), Oslo |
8.1948 |
Levert ombygd fryseskip ved Br Hetland, Sandnes/dels ved Fjeldberg Bruk, Buøy, fremdeles som CROWLIN. |
|
Prtr 24.7.48, lev 1.9.48 fra Brødrene Hetland |
|
574g 561d 163.7oa/153.2/27.6/14.3 ft |
|
1d 2ho/3ha 28ref MM NV 7.48 |
|
M6 860 bhk Motorenwerke Hamburg b43 |
|
Først sluttet i amerikansk fruktfart |
10.5.1949 |
Brann i overbygn under lossing av fisk i jmuijden fra Nord-Norge |
12.1950 |
Rederiet konkurs, overtatt av Den Norske Creditbank, Oslo |
3.1951 |
Frozen Food Transport Corp, Panama |
3.1954 |
Funnet drivende med bunnen i været 31 mars 1954 12 n mil fra Feistein fyr utenfor Stavanger, på reise Gdynia-Kopervik. Intet spor etter besetningen på 16. |
|
Slept til Stavanger 1 april, rettet opp 10 april og pumpet lens 12.4.1954. Erklært CTL. |
4.1955 |
Govert Grindhaug, Åkrehamn/Kopervik i skadet stand |
9.1955 |
Levert etter reparasjon fra Lendings MV, Åkrehamn, od THERMO (LFJX) |
|
495g 236n bygget inn bunntanker for 80 tonn for å bedre stabilitet |
11.1960 |
Navigation Maritime Bulgare, Varna for GBP 45.000, od CHERNOMOREZ |
1964 |
Red Sea Development Corp, Massawa, od AXUM |
11.1965 |
Ny maskin: 495g 552d M6 1400 bhk MaK |
1976 |
od DIRE DEWA |
3.1977 |
Kantret 4 mars 1977 i Massawa. Hevet 20 feb 1979, opphugget. |